Leverans & Returer

Hur mycket kostar frakten?

Vårt mål är att skapa en bekväm shoppingupplevelse för dig, så att du har möjlighet att välja ditt fraktalternativ under utcheckningsprocessen. Priset kommer att anges vid utcheckningssteget.

Eftersom vi är ett litet företag kan vi ännu inte erbjuda helt gratis frakt för varje köp, men vi står gärna för leveranskostnaderna om du handlar för mer än 1950 DKK. Det betyder att gratis frakt i Danmark på beställningar över 1950 DKK kommer att tillämpas vid utcheckningen.

Leverans av beställningar utanför DK kommer att medföra fraktkostnader motsvarande summan av kostnaden för att skicka paket. Detta gäller även för Grönland och Färöarna.

 

Hur går din beställning från Moto Lounge till dig?

Vi använder olika leveransleverantörer för att säkerställa bästa leveranstid och pris för din beställning. Leverans av paket i DK sker av Dao, Bring, GLS, PostNord. Leveransdatum förväntas vara 3 - 6 arbetsdagar. Längre leveranstid kan gälla vid speciella önskemål och beställningar. Vi strävar givetvis efter att skicka din beställning så snart som möjligt! När din beställning har skickats ut får du ett mail med ett "Track and Trace"-nummer, så att du kan följa ditt paket.

Leverans av paket utanför DK kommer att ske av GLS eller PostDanmark/PostNord. Arrangemang för leverans (pris och leveranssätt) kommer att göras innan beställningen slutförs och skickas ut.

 

Är du inte nöjd med ditt köp?

Vi är verkligen ledsna att höra det! Men vi förstår också att saker kan gå fel och vi vill alltid säkerställa att du är nöjd med shoppingen på Moto Lounge.

Du kan returnera varor som du inte är nöjd med inom 30 dagar från köpdatum. När du returnerar ditt köp, vänligen bifoga en kopia av din orderbekräftelse och ett standardformulär för retur som skickades till dig tillsammans med din beställning. Informera oss dock först innan returen. Observera att Moto Lounge inte ansvarar för eventuella returfraktkostnader eller skatter som återstår att betala.

Om du vill returnera ditt köp måste varan returneras till: Grønnegyde 2, 5863 Ferritslev Fyn, Danmark

Du kan antingen leverera produkten personligen eller skicka tillbaka den. För den enkla och bekväma processen, följ dessa steg:

  • Meddela oss att du vill returnera en vara.
  • Fyll i returformuläret som skickades till dig med din beställning och placera det tillsammans med din retur.
  • Kom ihåg att alla varor måste returneras oanvända, otvättade och i originalskick, komplett med etiketter, förpackning och allt extramaterial som medföljer. Om inte kan vi inte garantera returen eller så måste vi åtminstone debitera dig en avgift från din återbetalning för att fylla på i lager.
  • Ta med din retur till vårt Moto Lounge-showroom under arbetstid eller skicka tillbaka den till oss. Om du gör det, kom ihåg att ge oss ett spårningsnummer för din retur.
När vi har tagit emot och inspekterat dina returnerade varor kommer vi att behandla allt därefter och hålla dig uppdaterad via e-post eller telefon längs vägen.
Det kan ta upp till 7 arbetsdagar innan din återbetalning når ditt konto (fraktkostnader återbetalas inte).

 

Samma process- och returvillkor gäller för internationella orderreturer. Vänta dock upp till 7-14 arbetsdagar innan din återbetalning når ditt konto (fraktkostnader återbetalas inte).

Moto Lounge fungerar på en leverans utan tull. Detta innebär att alla utestående importtullar, inklareringsavgifter, mäklaravgifter eller andra tilläggsavgifter måste betalas av kunden vid leverans av din beställning. Kontakta din lokala tullmyndighet för mer information.

Kunden måste ta fullt ansvar för alla paket som returneras till Moto Lounge på grund av obetalda tullavgifter eller ignorerade/osedda e-postmeddelanden från ditt tullkontor eller vald transportör. Eventuella portokostnader, returfraktkostnader, tullavgifter och hanteringsavgifter kommer att dras av från eventuell återbetalning eller bytesförfrågan.

 

Har du några frågor? Vänligen kontakta oss på info@moto-lounge.dk eller +45 53791905